Ο βιολόγος Πέτρος Ευδόκας ασχολείται επί χρόνια με τα θέματα της φαρμακευτικής και της εν γένει χρήσης του φυτού και δραστηριοποιείται εκτός των άλλων ως μέλος του Σωματείου Φίλοι της Κάνναβης στην Κύπρο.
Όπως σημειώνει ο ίδιος “παρ’ όλο που δυσκολευόμαστε να αναγνωρίσουμε ή να παραδεκτούμε την αξία της φαρμακευτικής /ιατρικής διάστασης σε εφαρμογές που τροφοδοτούν την αναψυχή και αυτογνωσία ή την πνευματική μας ζωή, τόσον η σύγχρονη επιστημονική γνώση όσον και η διαίσθηση εδώ μας οδηγούν. Στην αναπόφευκτη αλήθεια, τεκμηριωμένη με το νι και με το σίγμα:
κάθε χρήση της Κάνναβης είναι φαρμακευτική
Αυτή ακριβώς η προσέγγισή του απέναντι στο φυτό, κάνει τα όσα καταγράφει, ενδιαφέροντα και αναγκαία.
Το κείμενο – μικρό εγχειρίδιο πρωτοδημοσιεύτηκε το 2013 στο Indymedia Κύπρου. Ο κ. Ευδόκας με αφορμή τη φιλοξενία του Εγχειριδίου στο Cannabis News Gr το 2018 έγραψε ένα Επίμετρο που το επικαιροποιεί -και μπορείτε να το διαβάσετε στο τέλος αυτής της δημοσίευσης. Εκεί ανάμεσα σε άλλα, επισημαίνει:
“Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε λίγο πριν ξεσπάσει η μεγάλη θύελλα της Ιατρικής χρήσης της Κάνναβης στους τόπους μας, λίγο καιρό πριν αγκαλιαστεί ευρέως από την κοινωνία το δικαίωμα των ασθενών για απρόσκοπτη και νόμιμη πρόσβαση στην Κάνναβη. Αυτό το δικαίωμα που σήμερα θεωρείται αυτονόητο, πριν πέντε χρόνια ήταν αδιανόητο ή αιρετικό, απηγορευμένο, λογοκεκριμένο, αξιόποινο, και σίγουρα κολάσιμο…”
Μικρό Εγχειρίδιο
o- Παράμετροι που έχουν μεγάλες επιπτώσεις στην χρήση του Ιερού Φυτού
o- Δεν υπάρχουν “απόλυτοι κανόνες”, αλλά η γνώση και η πείρα χιλιάδων ετών, συν οι γνώσεις από τη φυσική ιατρική και την σύγχρονη φαρμακολογία προσφέρουν πολύτιμα σημεία και ενδείξεις για να μας καθοδηγούν
Η Κάνναβις προσφέρει διεύρυνση, εμβάθυνση και ανύψωση της συνείδησης. Είναι αβλαβής, δεν προκαλεί εξάρτηση και δεν έχει παρενέργειες.
Στο καθεστώς απαγόρευσης που ζούμε όμως προκύπτουν διαρκώς προβλήματα που αφορούν την λανθασμένη χρήση και κατάχρηση της Κάνναβης. Σχετίζονται με την διαχρονική στέρηση έγκυρης πληροφόρησης, και με την έλλειψη κοινωνικής παιδείας και εκπαίδευσης στην Ορθή Χρήση.
Η Ορθή χρήση
1. Αποφεύγουμε την πρόσμιξη με άλλες ουσίες. Το πιο συχνό λάθος στη σχέση μας την Κάνναβη αφορά την ταυτόχρονη χρήση άλλων ουσιών.
Οι πιο συχνές παραβιάσεις αφορούν ταμπάκο (τσιγάρα) και οινόπνευμα, αλλά δεν είναι και λίγα τα άτομα που μαζί με την Κάνναβη καταναλώνουν διάφορα φάρμακα (ηρεμιστικά, διεγερτικά, υπνωτικά, ναρκωτικά), είτε νόμιμα είτε παράνομα.
Η ταυτόχρονη κατανάλωση Κάνναβις με αυτές τις ουσίες είναι: πρώτον, μια σπατάλη του φυτού γιατί οι άλλες ουσίες επεμβαίνουν στην εμπειρία, στο όφελος και τα βιώματα που έχει να προσφέρει η Κάνναβις, και δεύτερον, συνήθως αποτελεί μέρος μιας πρακτικής που συνιστά αντίσταση στα πιο σημαντικά οφέλη του φυτού.
Με άλλα λόγια είναι μια φαρμακευτική~χημική εξουδετέρωση του ανόθευτου και αγνού προσωπικού βιώματος που παρέχει η Κάνναβις.
Δεδομένου ότι μερικά από τα πιο σημαντικά οφέλη της Κάνναβης αφορούν την συνείδηση, την αυτογνωσία, την ανάδυση προσωπικού υλικού από το υποσυνείδητο, κοκ., αυτή η αντίσταση στην εμπειρία οδηγά σε τραγική απώλεια πολύτιμων βιωμάτων.
Για παράδειγμα, μία από τις επιδράσεις της Κάνναβης είναι η αποκατάσταση και εξισορρόπηση των ενοχών και αναστολών στη υγιή τους διάσταση. Η τυραννία των ενοχών και αναστολών τις οποίες η εξουσιαστική κοινωνία εμφυτεύει μέσα μας, άδικα, και σε παραβίαση της φύσης μας, μας παραλύει και μας καθιστά δυσλειτουργικούς. Οι πλείστοι ζούμε κάθε στιγμή της ημέρας μας με το “πρέπει” και το “ΜΗ!” και με το “φταίω”. Με την Κάνναβη, η παθολογική διάσταση των αναστολών και ενοχών μαλακώνει και φθίνει – στη θέση τους εμφανίζονται οι ορθές και φυσικές αναστολές. Οι ενοχές για την ηδονή και το γέλιο χάνουν τη δύναμη τους. Οι αναστολές που φυλακίζουν τον έρωτα σε αφύσικες απαγορεύσεις και εγκλωβισμούς υποχωρούν. Για αυτό και με την Κάνναβη το άτομο δυσφορεί να σκοτώσει, να βασανίσει, να αδικήσει άλλο πλάσμα (γι αυτό και οι εξουσιαστικοί στρατοί και αστυνομίες απαγορεύουν την Κάνναβη στα μέλη των σωμάτων ασφαλείας). Με την Κάνναβη, στη θέση του άτομου-ρομπότ αναδύεται το πιο ελεύθερο άτομο, πιο ικανό για ηθικές πράξεις και αποφάσεις, πιο υπεύθυνο, ψυχικά ικανό για αγάπη και για πόλεμο, και με πιο καθαρή ικανότητα να κρίνει πότε είναι ο καιρός για το ένα ή το άλλο.
Αλλά με το αλκοόλ, όλες οι αναστολές σβήνουν αδιάκριτα. Χάνονται προσωρινά και οι λανθασμένες (παθολογικές) αναστολές και οι φυσικές, υγιείς αναστολές. Το άτομο που αποκτηνώνεται στη μέθη μπορεί να σκοτώσει, να βιάσει, να βασανίσει χωρίς καμία συγκράτηση, χωρίς να έχει συναίσθηση του τι είναι αληθινά πρέπον, δίκαιο, άδικο, ορθό ή λάθος. Το ίδιο και με άλλες ουσίες όπως την κοκαϊνη, την μεθαμφεταμίνη (“σπηντ”), το παράνομο φάρμακο PCP, και άλλα.
Τα άτομα που δυστυχώς λαμβάνουν Κάνναβη ταυτόχρονα με τέτοιες ουσίες στερούνται κάτι πολύτιμο. Η διαφορά μεταξύ του τρόπου που η Κάνναβις θεραπεύει τις παθολογικές ενοχές και αναστολές, και του τρόπου που οι άλλες ουσίες φέρνουν αδιάκριτα προσωρινή τύφλωση και απόσβεση, είναι στην κυριολεξία η διαφορά μεταξύ παράδεισου και κόλασης.
2. Χώρος και χρόνος ποιότητας
Η Κάνναβις είναι μια ήπια Ψυχοδηλωτική ουσία. Έχει και άλλες θεραπευτικές ιδιότητες, αλλά ο Ψυχοδηλωτικός χαρακτήρας του φυτού χρωματίζει τα βιώματα (τα “Κανναβιώματα”) πιο έντονα από όλες τις άλλες [1].
Για όλα τα Ψυχοδηλωτικά, ισχύει ο νόμος που καθορίζει τις μεταβολές της συνείδησης:
Η εμπειρία καθορίζεται από το εσωτερικό και το εξωτερικό περιβάλλον.
Εξωτερικό περιβάλλον
Οι παράγοντες που το συνθέτουν μπορεί να είναι ο χώρος, τα άτομα γύρω μας, οι δραστηριότητες των, οι προθέσεις, συμπεριφορές και χαρακτήρες, η δική τους κατάσταση συνειδητότητος.
Εσωτερικό περιβάλλον
Συμπεριλαμβάνει παραμέτρους όπως την πρόθεση μας, την ψυχική μας στάση και διάθεση, τις προσδοκίες για την εμπειρία, την πείρα μας, πνευματική καλλιέργεια, το μέγεθος και το βάθος του ψυχικού υλικού που ίσως είναι άλυτο ή σε εκκρεμότητα μέσα μας.
Η επιλογή του χώρου και του χρόνου της εμπειρίας έχει μεγάλη σημασία, κυρίως σε συνάρτηση με το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον. Αν δεν δώσουμε προσοχή στην ποιότητα, η έλλειψη ποιότητας θα καθορίσει την εμπειρία μας.
3. Περιβάλλον
Το εξωτερικό περιβάλλον έχει την ικανότητα να μας επηρεάσει σε τεράστιο βαθμό. Ο χορτοφάγος που θα πάρει Κάνναβη και μετά θα πάει σε σφαγείο ζώων για επίσκεψη… δεν θα περάσει καλά.
Όταν πάρουμε Κάνναβη το εσωτερικό μας περιβάλλον υπογραμμίζεται, τονώνεται και χρωματίζει την εμπειρία έντονα. Ο άνθρωπος που καταπιέζεται από την οικογένεια του και παίρνει Κάνναβη συστηματικά “για να αντέχει” την επαφή μαζί τους σπρώχνει την καταπίεση πιο βαθειά μέσα του και αναβάλλει την θεραπεία του πόνου και την λύτρωση από την καταπίεση για πολύ καιρό ακόμα. Οι εσωτερικές του συγκρούσεις θα αυξηθούν αντί να θεραπευτεί.
Με την Κάνναβη, μία ώρα περίπατος στη φύση μπορεί να μετατραπεί σε ολιστική βύθιση των αισθήσεων και της αντίληψης στην αιώνια πραγματικότητα του εδώ και τώρα. Ούτε χίλιες, ούτε δέκα χιλιάδες ώρες τηλεόρασης μπορούν να αντικαταστήσουν τέτοιο βίωμα.
Χρησιμοποιούμε την Κάνναβη για να έλθουμε σε επαφή, και για να εμβαθύνουμε και διατηρήσουμε την επαφή με τον εσωτερικό και εξωτερικό μας κόσμο, με τα αισθήματα και τις σκέψεις μας. Η χρήση που στοχεύει στο “να μην έχω επαφή”, “να μην νιώθω”, “να μην έχω συναίσθηση”, “να μην τα σκέφτομαι”, οδηγεί πάντα και χωρίς εξαίρεση σε επιδείνωση των προβλημάτων.
4. Δραστηριότητες
Χρειάζονται δραστηριότητες που να είναι πολλών ειδών και να εναλλάσσονται στις διάφορες εμπειρίες. Συν τω χρόνω με την χρήση της Κάνναβης, κάποιες δραστηριότητες έχουν τη δύναμη να μας πάρουν πολύ μακριά, κάποιες έχουν θεραπευτική αξία, κάποιες μάς συμπληρώνουν και βοηθούν στην καλλιέργεια και την πρόοδο μας ως άτομα, κάποιες συντείνουν στην αυτοπραγμάτωση μας.
Ο εραστής που συχνά παγιδεύεται στις σκέψεις του την ώρα του ερωτικού παιγνιδιού, με την Κάνναβη μπορεί να βιώσει τις αισθήσεις του πιο άμεσα, να μετέχει στο εδώ και τώρα της ηδονής αδιαμεσολάβητα και ανεμπόδιστα. Ο εραστής που σε άλλες συνθήκες παγιδεύεται σε ρομποτικές κινήσεις (ή σε παραλυτική ακινησία) χωρίς τρυφερότητα και συναίσθημα, με την Κάνναβη μπορεί να έλθει σε ουσιαστική προσωπική επαφή με το άλλο πρόσωπο, να επικοινωνήσει ψυχικά με τα μάτια, με το χάδι, το χαμόγελο, και να ‘βρει νέες πηγές τρυφερότητας που δεν ήξερε προηγουμένως πως να τις εκφράσει. Με την Κάνναβη, ο αυνανισμός μπορεί να μετατραπεί σ’ ένα χείμαρρο αυτογνωσίας που ρέει έξω από τις όχθες του ποταμού Χρόνου, μια ιεροφαντική υπέρβαση του εαυτού, μια συνένωση – Αγία Κοινωνία – με το Θείο.
Με την Κάνναβη, οι δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν χωρίς σκέψη, ή με ελάχιστη, μπορούν να δώσουν φτερά στη υπερσυνείδηση. Το πλύσιμο των πιάτων, η κηπουρική, το σκούπισμα του πατώματος απελευθερώνει την συνείδηση να ταξιδέψει αδέσμευτη, αξιοποιώντας την φαντασία και την ενόραση, την ανάμνηση και πρόβλεψη, διαισθητικά και αμεσο-αντιληπτικά βιώματα.
Με την Κάνναβη, οι δραστηριότητες που απαιτούν απερίφρακτη δημιουργική σκέψη χωρίς όρια (γράψιμο, τέχνες, επιστημονική έρευνα) γίνονται πιο παραγωγικές.
Οι δραστηριότητες που απαιτούν συστηματική και οργανωμένη σκέψη (επίλυση μαθηματικών ασκήσεων για το σχολείο, αποστήθιση χρονολογιών για τις αυριανές εξετάσεις στην ιστορία), ΔΕΝ συστήνονται. Ιδίως για άτομα που είναι στην αρχή του δρόμου της Ορθής Χρήσης – είναι μια σπατάλη της Κάνναβης. Η ορθή αφοσίωση και ενασχόληση με τις άλλες δραστηριότητες που αναφέραμε στις προηγούμενες παραγράφους, καθαρίζει θεραπευτικά το ψυχικό πεδίο ώστε να μπορούμε να επιτελέσουμε καλύτερα τις εργασίες που απαιτούν οργανωμένη σκέψη ΧΩΡΙΣ την Κάνναβη. Δηλαδή όσον περισσότερο “άμυαλο” πλύσιμο πιάτων κάμουμε με την Κάνναβη, τόσον καθαρίζει ο νους ώστε να μπορεί σε άλλες ώρες να αποστηθίσει υλικό, να κάμει πράξεις και διευθετήσεις, να κινηθεί ορθολογιστικά.
5. Παρέες
Ο Ορθή Χρήση κυρίως απαιτεί αξιοποίηση του ιδιωτικού, προσωπικού μας χρόνου. Ιδίως για τα άτομα των οποίων το σχήμα ζωής δεν περιέχει πολλές ευκαιρίες για επαφές και δραστηριότητες έξω από το συμβατικό. Αλλά κάπου-κάπου έχει αξία και η επαφή με άλλα άτομα δια της Κάνναβης.
Αν η επαφή και κοινές δραστηριότητες είναι με άτομα που κατανοούν και απολαμβάνουν την Ορθή Χρήση σε περιβάλλον αγάπης και σεβασμού, τότε ανοίγονται υπέροχες ευκαιρίες για ενισχυμένες και διευρυμένες εμπειρίες μέσω Κάνναβης.
Αν όμως η επαφή θα είναι με άτομα που δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει η Ορθή Χρήση, η εμπειρία μαζί τους θα πάει στραβά: οι αρνητικές επιπτώσεις μπορεί να κυμαίνονται από απλή σπατάλη φυτού και χρόνου, σε απώλεια μιας καλής εμπειρίας, σε αρνητικές εμπειρίες με πολλή δυσφορία, και μπορεί να φτάσουν μέχρι και σε μικρή η μεγάλη κρίση παράνοιας, ή σε βιώματα που μπορεί να τροφοδοτήσουν ψυχικές ασθένειες.
6. Η Κάνναβις δεν είναι υποκατάστατο άλλων ουσιών
Η Κάνναβις δεν προκαλεί σωματική (χημική) εξάρτηση. Τα προβλήματα που προκύπτουν στη χρήση της είναι ψυχολογικά. Η Κάνναβις είναι ικανή και αποτελεσματική ως βοήθημα στην απεξάρτηση από άλλες ουσίες.
Τα άτομα που νομίζουν πως η Κάνναβις θα τους προσφέρει αυτά που προσφέρουν οι συνήθεις άλλες ουσίες σφάλλουν, και συνήθως οδηγούνται στην λάθος χρήση ή κατάχρηση της Κάνναβης. Αν είναι άτομα με ευπάθεια στην εξάρτηση (εξαρτησιοπαθείς προσωπικότητες), ή αν παλεύουν με κάποιες ψυχικές παθήσεις, είναι πιθανόν μέσω της κατάχρησης να καταλήξουν και σε ψυχολογική εξάρτηση από την Κάνναβη.
ο- Η Κάνναβις δεν προσφέρει τη μέθη που προκαλεί το οινόπνευμα (αλκοόλ, μπύρα, κρασί, ουίσκυ, βότκα).
ο- Δεν παρέχει την διέγερση και τόνωση που προσφέρει η αρχική χρήση του ταμπάκο (τα συνήθη τσιγάρα), ούτε και την συντήρηση της ψυχοσωματικής θωράκισης (δυσκαμψίας, έλλειψης επαφής) που φέρνει η εξαρτημένη χρήση του ταμπάκο.
ο- Η Κάνναβις δεν προσφέρει την υπερδιέγερση που προσφέρει η κοκαϊνη (γνωστή και ως κρακ), ή η μεθαμφεταμίνη (άλλως γνωστή ως κρύσταλ, σπήντ, σπιντάκι, κοκ.).
ο- Δεν παρέχει την απόσβεση και το σκότωμα της συνείδησης που φέρνουν τα ναρκωτικά και υπνωτικά (ηρωίνη, μορφίνη, όπιο, κωδεϊνη, ηρεμιστικά).
Με άλλα λόγια δεν μπορούμε να λάβουμε Κάνναβη “στη θέση” αυτών των ουσιών – η εμπειρία και τα βιώματα που προσφέρει η Κάνναβις διαφέρουν κατά πολύ: όλες οι πιο πάνω ουσίες και η κατάχρηση των, οδηγούν στην απόσβεση, τύφλωση και σμίκρυνση της συνείδησης.
Ο Ορθή Χρήση της Κάνναβης είναι πολύ αποτελεσματική, αξιόπιστη και βάσιμη για να εξυπηρετήσει ως σημαντικό μέρος ενός προγράμματος απεξάρτησης από τις πιο πάνω ουσίες. Το άτομο που μαθαίνει να καρπώνεται αληθινά και γνήσια την ευφορία και διεύρυνση συνείδησης που προσφέρει η Κάνναβις, δεν θα θέλει να επιστρέψει στην μιζέρια, αυτοαπέχθεια και το αδιέξοδο που φέρνει η εξάρτηση με τις πιο πάνω ουσίες.
Η Ορθή Χρήση οδηγεί στην δυνατότητα να βιώνουμε ευφορία και ανυψωμένη συνείδηση ΧΩΡΙΣ να είναι απαραίτητη η Κάνναβις.
7. Η Δόση
Χαρακτηριστικά συστατικά μέρη της Ορθής Χρήσης, είναι η Ελάχιστη Δόση, η Μέγιστη Δόση, και η Μηδενική Δόση.
Αρχικά, η δραστική δόση για κάθε άτομο διαφέρει. Με την Ορθή Χρήση όμως αυτή η δραστική δόση μειώνεται, δηλαδή με άλλα λόγια μπορούμε να έχουμε τα ίδια αποτελέσματα με ένα δέκατο ή ένα εικοστό της αρχικής δόσης.
Ένα άτομο μπορεί να χρησιμοποιεί ένα γραμμάριο την ημέρα και να βιώνει ελάχιστη μεταβολή στην συνείδηση, ενώ με την Ορθή Χρήση το άτομο μπορεί να πετύχει πολύ έντονες μεταβολές και ανύψωση της συνείδησης χρησιμοποιώντας ένα γραμμάριο το μήνα, ή κάθε εξάμηνο.
Τακτική χρήση: η Ελάχιστη Δόση
Όταν η Κάνναβις λαμβάνεται τακτικά (κάθε μέρα, ή αρκετές φορές την εβδομάδα) η ορθή δόση είναι όσον το δυνατόν μικρότερη. Δηλαδή το επιθυμητόν είναι να λάβουμε μόνο τόση Κάνναβη όσον χρειάζεται για να φτάσουμε σε μια μικρή μεταβολή (εμβάθυνση) της συνείδησης και όχι παρακάτω.
Αυτή η ίδια μικρή δόση, σε συνδυασμό με τις πιο πάνω παραμέτρους της Ορθής Χρήσης (δραστηριότητες, άλλες ουσίες, περιβάλλον, παρέες), κάθε μέρα θα οδηγεί και σε πιο μεγάλες μεταβολές της συνείδησης.
Η μικρή δόση, στα πλαίσια της Ορθής Χρήσης και σε συνδυασμό με την Μέγιστη και τη Μηδενική Δόση (πιο κάτω) είναι ο ιδανικός δρόμος της Κάνναβης.
Αραιά και κάθε τόσο: η Μέγιστη Δόση
Αραιά, σε τακτά ή άτακτα διαστήματα, η Ορθή Χρήση για πολλά άτομα είναι σωστό να συμπεριλαμβάνει και χρόνο αφοσιωμένο στην Μέγιστη Δόση.
Η Μέγιστη Δόση δεν μετριέται σε γραμμάρια αλλά ζυγίζεται από τις παραμέτρους της εμπειρίας. Πως γίνεται αυτή η προσμέτρηση; Αν το άτομο καπνίζει Κάνναβη, που είναι και η πιο συνηθισμένη μέθοδος χρήσης:
α. Θα βεβαιωθεί πως τηρούνται όλες οι άλλες παράμετροι της Ορθής Χρήσης (αγνή χρήση χωρίς άλλες ουσίες, τόπος και χρόνος ποιότητας, ποιοτικό εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον, πρόσβαση σε κατάλληλες δραστηριότητες, ξεκαθάρισμα του ζητήματος της παρέας η μοναχικότητας).
β. Αρχίζει να καπνίζει και να παραδίδεται στην εμπειρία: ” Όπου με πάρει η ροή”.
γ. Συνεχίζει το κάπνισμα.
δ. Βιώνει συνειδησιακές, αντιληπτικές μεταβολές που αυξάνονται.
ε. Συνεχίζει το κάπνισμα.
στ. Βιώνει μεταβολές πέραν εκείνων που μπορούν να αρθρωθούν με λόγια.
ζ. Συνεχίζει το κάπνισμα.
η. Σε κάποιο στάδιο το ταξίδι θα οδηγήσει σε υπερ-τόνωση των αισθήσεων, η αντίληψη και συνείδηση πλημμυρίζει από εσωτερικά και εξωτερικά ερεθίσματα, και αρχίζει μια υπέρβαση χώρου, χρόνου και εαυτού. Όταν η υπέρβαση του χρόνου μεταφέρει σχεδόν τελείως έξω από την ροή του χρόνου, σε ένα “ακίνητο στιγμιότυπο”, στο αιώνιο ΤΩΡΑ, και η συνείδηση είναι πλήρως βυθισμένη σε αντιλήψεις, εικόνες, οραματισμούς, επίγνωση, ενόραση, φαντασίωση… βιώνεται μια ουσιαστική μετατόπιση, ένα αληθινό ΑΛΛΟΥ. Εκείνη την ώρα δεν υπάρχει ούτε καν η δυνατότητα να σκεφτεί το άτομο να ανάψει, να ρουφήξει… το πιο πιθανόν είναι ότι τα χέρια μπορεί να είχαν ήδη μείνει μετέωρα στη μέση μιας κίνησης. Δηλαδή το ίδιο το σώμα δεν συμμετέχει πλέον στη διαδικασία του καπνίσματος, και η ψυχολογία μας είναι τελείως σε άλλη διάσταση, δεν έχουμε καν αντίληψη ότι είμαστε ένας εαυτός. Σε αυτή τη στιγμή της σχεδόν τέλειας υπέρβασης, έχουμε ήδη πάρει τη Μέγιστη Δόση.
Ο συνδυασμός αραιών εμπειριών της Μέγιστης Δόσης με συχνές λήψεις της Ελάχιστης, δημιουργούν ένα δίπολο με κέντρο αναφοράς την προσωπική συνείδηση που μαθαίνει να κινείται από μόνη της προς τη διεύρυνση, εμβάθυνση και ανύψωση.
Για άτομα που χρειάζονται βαθειά θεραπευτική υποστήριξη μπορεί οι χρήσεις της Μέγιστης Δόσης να είναι μία-δύο το μήνα και σιγά-σιγά να αραιωθούν σε μια το μήνα, μία κάθε μερικούς μήνες, μία το χρόνο.
Για άτομα που απλώς καλλιεργούν την Ορθή Χρήση χωρίς να επιβαρύνονται από ιδιαίτερες ανάγκες μπορεί μια εμπειρία Μέγιστης Δόσης να αρκεί μια φορά το τρίμηνο, μία φορά το χρόνο, μία κάθε πέντε έτη.
Υπάρχουν άτομα – ήδη καλλιεργημένα στις μεταλλαγές και μετατροπές της συνείδησης, που κατέχουν τον “χάρτη” της ψυχοναυτικής πλεύσης μέσα από τις θάλασσες του υποσυνειδήτου και του Συμπαντικού υπερσυνειδητού – για τα οποία μία και μόνον τέτοια εμπειρία στη ζωή τους είναι αρκετή.
Και υπάρχουν κάποια πολύ σπάνια άτομα που ακόμα και αν δεν βιώσουν ποτέ τη Μέγιστη Δόση δεν χάνουν απολύτως τίποτα: τα έχουν ήδη βιώσει, ή γνωρίζουν πως, με άλλες μεθόδους.
Στο θέμα της δόσης προκύπτει και ο παράγοντας Φαρμακευτικής Χρήσης. Για άτομα των οποίων οι ανάγκες είναι θεραπευτικές για σωματικές παθήσεις (καρκίνος, κατά πλάκας σκλήρυνση, κλπ.) η δόση και χρήση καθορίζεται από επιπρόσθετες παραμέτρους – ψηλαφούμε μέρος τους πιο κάτω.
Διαστήματα Αποχής: η Μηδενική Δόση
Κάθε τόσο είναι σημαντικό να βιώνουμε μια αποχή από την Κάνναβη (εκτός αν γίνεται χρήση για φαρμακευτικούς σκοπούς που αφορούν σωματικές παθήσεις).
Το τι ακριβώς σημαίνει Αποχή διαφέρει από άτομο σε άτομο: έχει πολύ μεγάλη σημασία για τους τακτικούς καθημερινούς χρήστες, και λιγότερη ή καθόλου σημασία για άτομα που λαμβάνουν την Κάνναβη περιστασιακά η αραιά.
Για το άτομο που κάμνει καθημερινή χρήση ή τέσσερεις πέντε φορές την εβδομάδα, είναι απαραίτητο να διακόπτει κάθε τόσο για μερικές εβδομάδες. Αν δεν μπορεί να το κάμει, τότε έχουμε ένδειξη ψυχολογικής εξάρτησης που χρήζει θεραπείας.
{Και μια και μιλούμε για θεραπεία:
Θεραπεία για την ψυχολογική εξάρτηση από την Κάνναβη μπορεί να προσφέρει ένας θεραπευτής που καταλαβαίνει τη διαφορά μεταξύ Ορθής Χρήσης, λάθος χρήσης και κατάχρησης. Επίσης, αυτός που αντιλαμβάνεται ότι η ψυχολογική εξάρτηση από την Κάνναβη (όπως και εκείνη από το γάλα, το κοτόπουλο, άλλες ουσίες, καθώς και η εξάρτηση από άλλα άτομα) είναι πάθηση του ατόμου που δεν προκαλείται από την Κάνναβη – η Κάνναβις μετέχει στην πάθηση, αλλά δεν την προκαλεί. Το πρόβλημα έγκειται μέσα στην ψυχολογική δυναμική του ατόμου.
Ο θεραπευτής που κατατάσσει ΚΑΘΕ χρήση ως κατάχρηση ή που βλέπει κάθε χρήση ως εξάρτηση, δεν είναι ικανός να προσφέρει θεραπεία. Ενστικτωδώς όλοι οι Φίλοι της Κάνναβης αντιλαμβάνονται αυτή την αλήθεια, αλλά αυτό δυστυχώς δεν αρκεί – το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί παρά μόνο αν αυξηθούν οι θεραπευτές που αντιλαμβάνονται και που εφαρμόζουν την αλήθεια.}
8. Υπάρχει “ορθή πρόσμιξη”;
Ναι, την οποία δεν συστήνουμε και δεν θα παρουσιάσουμε τις λεπτομέρειες της σε αυτό το κείμενο γιατί τέτοιες οδηγίες παρεξηγούνται και χρησιμοποιούνται ως άλλοθι για κατάχρηση. Αλλά θα την αναφέρουμε.
Μόνο πολύ προχωρημένοι και έμπειροι χρήστες μετά από πολύ καιρό καλλιέργειας της Ορθής Χρήσης μπορούν να αξιοποιήσουν την “ορθή πρόσμιξη”.
Αυτή σχετίζεται με δύο κατηγορίες ουσιών: τα δυνατά Ψυχοδηλωτικά και τα Ενσυναισθησιογόνα [2]. Αυτές οι δύο κατηγορίες ουσιών προκαλούν εμπειρίες που είναι αρμονικές με τις εμπειρίες της Κάνναβης. Σε κάποιες – μόνο σπάνιες – περιστάσεις που αφορούν την κλινική χρήση αυτών των ουσιών σε θεραπευτικό πλαίσιο, προκύπτει η δυνατότητα για “ορθή πρόσμιξη”. Οι πλείστες άλλες προσμίξεις αυτών των ουσιών και ιδίως αν γίνονται χωρίς γνώση και πείρα ή χωρίς επίβλεψη, είναι σπατάλη φυτού και χρόνου, πιθανή αποστέρηση και απώλεια του βάθους της εμπειρίας, και πιθανή ένδειξη ή σύμπτωμα βαθύτερων ψυχικών προβλημάτων.
9. Καλά η χημεία από μόνη της δεν έχει σχέση;
Γιατί εδώ ασχολούμαστε μόνο με τους παράγοντες που αφορούν τη συνείδηση;
Η απάντηση είναι βασισμένη στις ιδιότητες της Κάνναβης: οι πλείστοι λόγοι που οδηγούν στη χρήση της είναι ψυχολογικοί και πνευματικοί, γιατί εκεί είναι και το πιο δυνατό πεδίο δράσης του φυτού.
Ακόμα και οι “καθαρά σωματικές” φαρμακευτικές της επιδράσεις προκύπτουν σε ένα φάσμα αλληλεπίδρασης με τις ψυχολογικές και πνευματικές.
10. Ειδικές Περιπτώσεις ~ Φαρμακευτική Χρήση
Η ίδια η φύση της, καθιστά την Κάνναβη ως θεραπευτική~φαρμακευτική ουσία ειδικά εναρμονισμένη με την ολιστική ιατρική. Έχει τη θέση της στην φυσική ιατρική, αλλά και στον συνδυασμό της συμβατικής με την εναλλακτική ιατρική.
Η Κάνναβις έχει φαρμακευτική χρήση για περισσότερες από εκατόν παθήσεις, αρκετές από αυτές πολύ σοβαρές, και μερικές θανατηφόρες [3]. Με άλλα λόγια, η Ορθή Χρήση της Κάνναβης σώζει ζωές.
Έχει θεραπευτική αξία για τα εκατομμύρια κόσμου που παλεύει με την Κατά Πλάκας Σκλήρυνση, Καρκίνο, το Γλαύκωμα, Άγχος, Αϋπνίες, Ανορεξία, Αθεράπευτους πόνους, Άσθμα, Εξάρτηση από νόμιμα και παράνομα δηλητήρια όπως οι βενζοδιαζεπίνες, κοκαϊνη, ηρωίνη, τσιγάρο και οινόπνευμα, Αρθρίτιδα, Κατάθλιψη, Υπέρταση, Βαρετά τραύματα στο κεφάλι και στο νωτιαίο μυελό, HIV και AIDS, Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής, Δυστοκία, Επιληψία και πολλές άλλες παθήσεις.
Στο παρόν κείμενο δεν θα ασχοληθούμε με τις λεπτομέρειες της δόσης και τρόπου χρήσης για τις διάφορες παθήσεις, αλλά απλώς θα αναφερθούμε σε μερικές περιπτώσεις που ζωγραφίζουν την πολύπλευρη ευελιξία του φυτού στην φαρμακευτική και τις διάφορες προσεγγίσεις στη χρήση.
Ανορεξία
Εδώ η Κάνναβις κυριολεκτικά σώζει ζωές. Η χρήση της αποκαθιστά την όρεξη για τροφή και την δυνατότητα απόλαυσης της, φέρνει ευφορία, διευκολύνει την αυτογνωσία και αυτο-αντίληψη για τις εσωτερικές συγκρούσεις που προκαλούν την πάθηση, και συμβάλλει στην επούλωση των οδυνηρών πτυχών αυτών των συγκρούσεων.
Για τις επιδράσεις στο σωματικό επίπεδο, εκεί όπου η Κάνναβις αποκαθιστά την όρεξη, η χρήση της είναι καλύτερη λίγη ώρα πριν την ώρα του φαγιού.
Καρκίνος
Ως αντίδοτο για τις παρενέργειες της χημειοθεραπείας
Εδώ η Κάνναβις έχει χρήση κατά τη διάρκεια χορήγησης της χημειοθεραπείας και στις μέρες αμέσως μετά, σε πολλαπλές δόσεις – για κάποια άτομα έχει όφελος η χρήση κάθε μερικές ώρες. Το μεγάλο της δώρο είναι στην καταπολέμηση της ναυτίας και των εμετών, και στην αποκατάσταση της ικανότητας και όρεξης για τροφή. Αδιαμφισβήτητα, βέβαια, συμβάλλει και στην βελτίωση της διάθεσης (η χημειοθεραπεία, όντας φονικό δηλητήριο, επιδρά αρνητικά σε όλες τις λειτουργίες και ρίχνει το ηθικό και την διάθεση του ατόμου σημαντικά).
Για το όφελος που έχει στην όρεξη, η χρήση της Κάνναβης είναι καλύτερη λίγη ώρα πριν την ώρα του φαγιού.
Ως αντικαρκινικό φάρμακο
Οι αναγνωρισμένες αντικαρκινικές ιδιότητες της Κάνναβης την καθιστούν εξαίρετο θεραπευτικό και προληπτικό φάρμακο. Έχει ιδιαίτερη αξία στην πρόληψη της μετάστασης, ιδίως μετά από μια εγχείρηση για αφαίρεση όγκου.
Κατά πλάκας σκλήρυνση
Οι παράμετροι για την Ορθή Χρήση που αναφέρθηκαν πιο πάνω θα απευθυνθούν θεραπευτικά στη ψυχική διάσταση και υπόστρωμα της πάθησης. Αλλά η Κάνναβις έχει και θεραπευτική αξία στην ελάττωση των σπασμωδικών κινήσεων, στην αποκατάσταση του συντονισμού των μυώνων, και στην προστασία των νευρώνων από περαιτέρω ζημιά.
Η χρήση της Κάνναβις στην πάθηση είναι εξαιρετικά ωφέλιμη αν συνδυάζεται με θεραπευτική κίνηση (θεραπευτική άσκηση, γύμναση) που συντείνει στην επανάκτηση συντονισμού των κινήσεων. Ολίγη Κάνναβις πριν την γύμναση βοηθά να εμπεδωθούν βαθύτερα στο νευρομυικό σύστημα τα οφέλη της άσκησης.
Άσθμα
Τα βρογχοδιασταλτικά φάρμακα που είναι ευρέως διαδεδομένα σήμερα (μάσκες, εισπνοές, κλπ.) έχουν πολλές και επικίνδυνες παρενέργειες, καθώς και το τραγικό συνεπακόλουθο ότι ο οργανισμός τα συνηθίζει (μέσα από τον μηχανισμό εθισμού, ανοχής και αντίστασης) και μετά από μακροχρόνια χρήση δεν ανταποκρίνεται πλέον σε αυτά.
Η χρήση της Κάνναβης για μικρές ή μεσαίες κρίσεις άσθματος αμέσως μόλις προκύψουν, προσφέρει την δυνατότητα πρόληψης της ανοχής των βρογχοδιασταλτικών, και αφήνει το πεδίο ανοικτό για μόνο πολύ ισχυρές κρίσεις.
Αυτή η τακτική έχει και το μακροπρόθεσμο όφελος ότι σταδιακά το άσθμα – ιδίως αν έχει και ισχυρή ψυχική διάσταση – θεραπεύεται.
Δυστοκία
Είναι χιλιάδες οι γυναίκες που αξιοποίησαν την Κάνναβη για να γεννήσουν πιο ήσυχα, πιο αρμονικά και με λιγότερους κινδύνους. Η Κάνναβις είτε μόνη, είτε σε συνδυασμό με άλλα φυσικά ή χημικά φάρμακα έχει πολλά να προσφέρει σε διάφορες περιπτώσεις όπου ο τοκετός “κολλά” και δεν προχωρά.
Απεξάρτηση από άλλες ουσίες
Το μεγαλύτερο μας λάθος είναι να λαμβάνουμε την Κάνναβη “στη θέση” της άλλης ουσίας (η οποία μπορεί να είναι τσιγάρα {ταμπάκο}, κοκαϊνη, ηρωίνη, κ.ο.κ.).
Η πιο σωστή προσέγγιση είναι εκείνη όπου η Κάνναβις, μέσα στο πλαίσιο της Ορθής Χρήσης που αναφέραμε πιο πάνω, συμμετέχει στο θεραπευτικό σχέδιο απεξάρτησης. Μεταξύ άλλων και εκτός από την Ορθή Χρήση της Κάνναβης το σχέδιο απεξάρτησης θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και:
α. Ψυχική υποστήριξη και βοήθεια για αξιοποίηση της αυτογνωσίας σαν θεραπευτικό βίωμα.
β. Πρόγραμμα για σταδιακή μείωση της δόσης της ουσίας εξάρτησης.
γ. Πιθανώς φυσικά ή χημικά φάρμακα που συμβάλλουν στην αποτοξίνωση.
δ. Αλλαγές στο σχήμα ζωής (πχ. ζητώ από φίλους καπνιστές ή πότες να μην μου κερνούν, ή αλλάζω παρέες, κοκ.).
ε. Άλλες αβλαβείς δραστηριότητες ή ουσίες που προσφέρουν εκείνα που προσφέρει η ουσία εξάρτησης με τα οποία το άτομο προσελκύστηκε στην χρήση και κατάχρηση της.
στ. Αναγνώριση των στοιχείων της προσωπικής σχέσης με την ουσία εξάρτησης (πχ. θέλω να καπνίσω όταν μπει στο δωμάτιο μια ωραία κοπέλα, ή αισθάνομαι την ανάγκη για ποτό μόλις επιστρέψει ο σύζυγος μου, ή όποτε λογομαχήσω), και αναγνώριση της οδού προς την υπέρβαση αυτών των στοιχείων.
Με άλλα λόγια, με το θεραπευτικό πρόγραμμα απεξάρτησης χρειάζεται:
ο- Να απευθυνθούμε στην σωματική (χημική) διάσταση της εξάρτησης.
ο- Να απευθυνθούμε στην ψυχική διάσταση της εξάρτησης.
ο- Να αναγνωριστούν ποιά οφέλη (ψυχικά, σωματικά) προσφέρει η χρήση της ουσίας (πχ. νικοτίνης) και να βρεθούν καλύτεροι, μη βλαβεροί, τρόποι να παίρνει κάποιος αυτά τα οφέλη.
ο- Να είναι εξατομικευμένη, δηλαδή “ραμμένη” στα μέτρα, την προσωπικότητα, τις συνθήκες και τις ανάγκες του κάθε ενός.
ο- Να αξιοποιεί την Ορθή Χρήση της Κάνναβης.
Αν και όταν έχει στηθεί ένα τέτοιο πρόγραμμα και βρίσκεται ήδη σε λειτουργία (πχ. ο καπνιστής σε διάστημα έξι μηνών ελάττωσε κατά ένα τσιγάρο κάθε εβδομάδα και σε έξι μήνες πήγε από τα 30 τσιγάρα την ημέρα σε 6), και αν όλες οι παράμετροι της Ορθής Χρήσης της Κάνναβης αξιοποιούνται καλά, τότε μπορεί να προκύψουν κάποιες επιπλέον χρήσεις της Κάνναβις που ίσως βοηθήσουν:
ο- Στο πιο πάνω παράδειγμα, μπορεί το άτομο να αναγνωρίσει πως από τα 6 τσιγάρα ημερησίως, καπνίζει τα 4 στο σπίτι τη νύκτα. Αν μία ρουφηξιά Κάνναβης το βράδυ μπορεί να βοηθήσει αυτά τα 4 να γίνουν ένα τσιγάρο ή μηδέν, ίσως αξίζει μια δοκιμή.
ο- Αν η ουσία εξάρτησης είναι αναλγητικό, παυσίπονο, ή ηρεμιστικό το πιο πιθανό είναι ότι μπορούμε να μειώσουμε την δόση της ουσίας στη μισή ή και στο ένα τέταρτο αν λάβουμε ταυτόχρονα και Κάνναβη.
ο- Αν το άτομο έχει ήδη τελειώσει με την σωματική (χημική) πλευρά της αποτοξίνωσης και απεξάρτησης και έμεινε μόνο η ψυχική, τότε η κατά περιστάσεις χρήση Κάνναβις όταν έρχεται ισχυρή επιθυμία για επιστροφή στην ουσία εξάρτησης προσφέρει την δυνατότητα να αποσοβήσει τον κίνδυνο. Είναι ένα σενάριο που προκύπτει συχνά με άτομα που πρόσφατα τελείωσαν απεξάρτηση από την ηρωίνη.
Αν δεν πληρούνται καλά, σταθερά και σε βάθος οι προϋποθέσεις ενός προγράμματος απεξάρτησης όπως ζωγραφίστηκαν πιο πάνω, και αν δεν υπάρχει ήδη θεμελιωμένη η Ορθή Χρήση μες το πρόγραμμα, τέτοιες “προσμείξεις” με την Κάνναβη, ή η λήψη της “στη θέση” της ουσίας εξάρτησης θα είναι εγγυημένα καταστροφικές για την πορεία απεξάρτησης.
Που οδηγεί η Ορθή Χρήση;
Όπως αναφέραμε πιο πάνω, η Ορθή Χρήση με τον καιρό οδηγεί στην επίτευξη ισχυρών μεταβολών της συνείδησης προς την εμβάθυνση, διεύρυνση και ανύψωση της με όλο και ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ δόσεις Κάνναβης.
Ταυτόχρονα, αναζωογονείται και αποκαθίσταται η δυνατότητα του ατόμου να καρπώνεται τέτοιες ποιότητες ευφορίας και συνείδησης ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ Κάνναβη.
Αρχικά αυτό προκύπτει μέσα από δομημένες δραστηριότητες προς τούτο, όπως τον διαλογισμό, την προσευχή, το γιόγκα, το Ταυ Χι (TaiChi), το Κι Γκόνγκ (ChiGοng), και άλλες τέτοιες δραστηριότητες. Αργότερα, με την προσωπική βελτίωση και καλλιέργεια της δυνατότητας για “συγκομιδή” τέτοιων καρπών, ή με την συνειδητή παράδοση προς τα Θεία, τέτοιες στιγμές προκύπτουν πιο συχνά μέσα από εμπειρίες που προσφέρει αυθόρμητα η ίδια η ζωή: η εμβάθυνση, διεύρυνση και ανύψωση της συνείδησης μπορεί να προκύψει με τη βύθιση μες την καλλιτεχνική δημιουργικότητα, τις δυνατές συναισθηματικές εμπειρίες, το συνειδητό ερωτικό παιγνίδι σε αληθινό πλαίσιο αγάπης, μια εκστατική εμπειρία υπό τον έναστρο ουρανό.
Η Ορθή Χρήση παρέχει στο άτομο τα μέγιστα δώρα της Κάνναβης, και επιπλέον δείχνει το δρόμο στο πως να βιώσουμε τα ίδια και χωρίς την Κάνναβη. Ή, όπως λεν και οι σοφοί, αφ’ ής στιγμής κατέχουμε τον Χάρτη, φανερώνεται η μυστική ατραπός για να ταξιδέψουμε ως ψυχοναύτες οπουδήποτε και οποτεδήποτε, αξιοποιώντας οποιοδήποτε μέσο και όχημα μας προσφέρει η φύση και η ζωή. Και μπορούμε, ταξιδεύοντας μες τις θάλασσες του Υπερσυνειδήτου να προπονούμαστε και να προγευόμαστε την αιώρηση και βύθιση στα ενεργειακά κύματα του Λόγου και τα γλυκά στιγμιότυπα του Αέναου μέχρι να έλθει και η άγνωστη ώρα και στιγμή για την αξιοποίηση του προσωπικού μας θανάτου για μια συνειδητή μετάβαση προς το φωτεινό και άπειρο Άφατο.
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Σημειώσεις ~ Παραπομπές
Το στοιχείο που απουσιάζει – με συνειδητή επιλογή – από τις εδώ Σημειώσεις και Παραπομπές είναι οι “αποδείξεις” ότι οι παράμετροι που παρατίθενται πιο πάνω πράγματι συνιστούν την Ορθή Χρήση της Κάνναβης.
Στην εποχή μας σήμερα, υπό το καθεστώς διωγμών, διώξεων και απροκάλυπτης φυσικής και ηθικής βίας ενάντια στους Φίλους της Κάνναβης μέσα στα πλαίσια της ανίερης “σταυροφορίας ενάντια στα ναρκωτικά”, η αυτοπεποίθηση των ανθρώπων μας για την αλήθεια του Ιερού Φυτού βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο που ήταν ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητος. Μαζί της, και λόγω της καταπίεσης, συμβαδίζει και μια στάση αλαζονείας (ο χρήστης “ξερόλας”) που τροφοδοτείται από την άγνοια, την παραπληροφόρηση και στέρηση της έγκυρης πληροφόρησης. Αυτοί οι δύο παράγοντες μας έκαμαν ευάλωτους στο να “χρειαζόμαστε” ειδικούς και κόντρα-ειδικούς για να μας πουν το τι είναι σωστό και λάθος.
Η μόνη λύση λοιπόν είναι η καλλιέργεια της γνωσιολογικής και εμπειρικής αυτάρκειας ανάμεσα στους Φίλους της Κάνναβης, μια υπέρβαση των λαθραίων και κυνηγημένων μας εμπειριών σε μια νέα φάση όπου ο καθείς να μπορεί να αναγνωρίζει και να βιώνει την αλήθεια της Ορθής Χρήσης της Κάνναβης από μόνος του, χωρίς να απαιτείται διαμεσολάβιση ή επιβεβαίωση από “τον ειδικό”.
Μην ψάχνετε λοιπόν για αποδείξεις ότι οι ανωτέρω παράμετροι συνιστούν την Ορθή Χρήση. Αν ήδη το γνωρίζετε λόγω εμπειρίας και αυταπόδεικτων βιωμάτων, παρακαλώ βοηθείστε κι άλλους νά ‘βρουν το δρόμο. Αν τα πιο πάνω ακούονται ακραία, ή άτοπα, αναρωτηθείτε πως είναι δυνατόν με μια ρουφηξιά Κάνναβης κάποιος να βιώνει όσα ο άλλος χρειάζεται τριπλή δόση μανιτάρια ή LSD για να τα συλλάβει καν ως έννοιες; Δοκιμάστε την Ορθή Χρήση και καρπωθείτε αυτή τη γνώση και για τον εαυτό σας, και για την κοινότητα. Οι αυταπόδεικτες αλήθειες έχουν αυτό το προτέρημα: μπορούν να βιωθούν άμεσα!
[1]. Τα Ψυχοδηλωτικά είναι φυσικές και χημικές ουσίες που οδηγούν στη διεύρυνση, εμβάθυνση και ανύψωση της συνείδησης. Συμπεριλαμβάνουν τα μανιτάρια Ψιλοκυβίνης, την Αγιαχουάσκα, Πεγιότ, Ιπομέα, Αργυρεία, Σάλβια, και το Διεθυαμίδιο του Λυσεργικού Οξέως (LSD).
[2]. Τα Ενσυναισθησιογόνα είναι φυσικές και χημικές ουσίες που συνεισφέρουν στην Ενσυναίσθηση. Η Ενσυναίσθηση είναι η ψυχική λειτουργία όπου αισθανόμαστε κατανόηση, συμπάθεια και συμπόνια με τα αισθήματα ενός άλλου όντος. Είναι η λέξη που λανθασμένα εγκαταστάθηκε στην αγγλική γλώσσα ως “empathy”.
Φυσικές Ενσυναισθησιογόνες ουσίες υπάρχουν σε διάφορα μπαχαρικά και βότανα που βρίσκονται στην κουζίνα μας. Από τις χημικές η πιο γνωστή και διαδεδομένη Ενσυναισθησιογόνος ουσία είναι το φάρμακο Έκσταση (MDMA).
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Empathogen-entactogen&oldid=525811754
[3]. Εδώ:
Medical Conditions for Marijuana Treatment
https://www.marijuanadoctors.com/content/ailments/index
καιεδώ:
The doctor will see you now
http://cyprus.indymedia.org/node/4749
Αναγνώσματα
Δωρεάν βιβλίο:
~ The Psychedelic Experience ~
A manual based on the Tibetan Book of the Dead
By Timothy Leary, Ph.D., Ralph Metzner, Ph.D., & Richard Alpert, Ph.D.
http://www.holybooks.com/wp-content/uploads/Timothy-Leary-The-Psychedelic-Experience-The-Tibetan-Book-Of-The-Dead.pdf
ΟΧΙ ~ ξανά ! ~ στο Νάρκοτεστ
http://cyprus.indymedia.org/node/4772
Κάνναβις και Προεδρικές Εκλογές
http://cyprus.indymedia.org/node/4778
Κάνναβις και Αναστασιάδης: Ούτε Ένα Επιχείρημα
http://cyprus.indymedia.org/node/4798
Κάνναβις και Ψύχωση: η νέα Δαιμονοποίηση του Ιερού Φυτού
http://cyprus.indymedia.org/node/4793
Μερικές Αλήθειες για την Κάνναβη…
http://cyprus-org.net/kannaouri.htm
Η Κάνναβις… το κατ’ εξοχήν οικολογικό φυτό
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/04/blog-post_24.html
Καννάβι σε Κάθε Μανάβη
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/03/blog-post_17.html
Η Κάνναβις και Τρεις Δικαστές: Εξυπνάκηδες, Ατσίδες και Υπέρλαμπροι Σοφοί, Κολοφώνες του Κυπριακού Δικαίου
http://cyprus.indymedia.org/node/4739
Κάνναβις και η Αριστερά
http://cyprus.indymedia.org/node/4727
“Η νεολαία χρειάζεται ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στην ορθή χρήση της Κάνναβης και των άλλων Ψυχοδηλωτικών μέσων.”
http://cyprusindymedia.blogspot.com/2010/07/blog-post_28.html?showComment=1280409785949#c4274626124964217254
Επίμετρον ~ Addendum
Αποκλειστικά για το CannabisNewsGr
Η συντριπτική πλειοψηφία των Φίλων της Κάνναβης όχι μόνο σε Ελλάδα και Κύπρο αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη, έχει μια ιδιαίτερη και προσωπική σχέση με την Κάνναβη που στοχεύει κυρίως σε αναψυχή και αυτογνωσία. Επίσης, συχνά εμπεριέχει ένα πνευματικό ή θρησκευτικό προσανατολισμό που προσδίδει βαθύτερα και ευρύτερα νοήματα στην Ορθή Χρήση του φυτού. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι πολλά άτομα αναφέρονται στην Κάνναβη ως το Ιερό Φυτό.
Το πιο πάνω κείμενο, Η Ορθή Χρήση της Κάνναβης, δημοσιεύτηκε λίγο πριν ξεσπάσει η μεγάλη θύελλα της Ιατρικής χρήσης της Κάνναβης στους τόπους μας, λίγο καιρό πριν αγκαλιαστεί ευρέως από την κοινωνία το δικαίωμα των ασθενών για απρόσκοπτη και νόμιμη πρόσβαση στην Κάνναβη. Αυτό το δικαίωμα που σήμερα θεωρείται αυτονόητο, πριν πέντε χρόνια ήταν αδιανόητο ή αιρετικό, απηγορευμένο, λογοκεκριμένο, αξιόποινο, και σίγουρα κολάσιμο. Η αποδοχή αυτού του δικαιώματος κερδίθηκε με πολλούς αγώνες, και κόστισε θανάτους, συλλήψεις, δίκες, φυλακίσεις, διώξεις, εξορίες, και πολλές άλλες μορφές καταπίεσης που υπέστη – και υπόκειται ακόμα – η κοινότητα ασθενών και φίλων της Κάνναβης. Το Κίνημα για την Νομιμοποίηση όμως συνεχίζει να καρπώνεται νίκες παντού, τοπικά και διεθνώς – έστω και αργά, προχωρούμε!
Τα ελάχιστα θετικά για την Κάνναβη που παρουσιάζονται από τα συμβατικά και καθεστωτικά ΜΜΕ και Τύπο αφορούν κυρίως την Ιατρική της διάσταση, ενώ η προσωπική και πνευματική χρήση συνεχίζει να δαιμονοποιείται και να στοχεύεται με άνομη καταδίωξη και εχθρική προπαγάνδα. Προωθείται συστηματικά μια εγκληματική άγνοια και παραπληροφόρηση για αυτή την χρήση. Λόγω της πολυετούς καταδίωξης και “σταυροφορίας” εναντίον μας, ακόμα και η ίδια η κοινότητα μας δυσκολεύεται να αναγνωρίσει κάποιες αλήθειες για την αξία και τις μεθόδους της Ορθής Χρήσης της Κάνναβης. Υπογραμμίζουμε το Ορθή, γιατί η άνομη καταδίωξη, η παραπληροφόρηση και η άγνοια έχουν οδηγήσει πολλούς από τους ανθρώπους μας σε λανθασμένη χρήση, κατάχρηση, και κατασπατάληση του φυτού.
Δύο παράμετροι που αφορούν την Ορθή Χρήση, ξεχωρίζουν πάνω από όλα τ’ άλλα:
• Η προσωπική και πνευματική χρήση της Κάνναβης, καθώς και η χρήση για αναψυχή και αυτογνωσία, βασίζεται στις φαρμακευτικές ιδιότητες του φυτού. Παρ’ όλο που δυσκολευόμαστε να αναγνωρίσουμε ή να παραδεκτούμε την αξία της φαρμακευτικής /ιατρικής διάστασης σε εφαρμογές που τροφοδοτούν την αναψυχή και αυτογνωσία ή την πνευματική μας ζωή, τόσον η σύγχρονη επιστημονική γνώση όσον και η διαίσθηση εδώ μας οδηγούν. Στην αναπόφευκτη αλήθεια, τεκμηριωμένη με το νι και με το σίγμα: κάθε χρήση της Κάνναβης είναι φαρμακευτική.
Εδώ είναι που οι αρχαίες αλήθειες επιστρέφουν ενδεδυμένες με τις τεκμηριωμένες αλήθειες της επιστήμης του 21ου αιώνα: βιώνουμε ξανά την ερωτική επανένωση της ιατρικής και ιερατικής. Το αμάλγαμα τέχνης και επιστήμης ως Ερωτική, Ιερατική, και Ιατρική πράξη ήταν διαχρονικά το θεμέλιο της ελληνικής κοσμολογίας, κοσμογονίας, κοσμοθεώρησης, φιλοσοφίας, επιστήμης, και θρησκείας. Είμαστε πάλιν στα πρόθυρα μιας ουσιαστικής επανενσάρκωσης της, με ταυτόχρονα νέους και αρχαίους ρυθμούς, και με μεθόδους που συμπεριλαμβάνουν ό,τι καλύτερο διαθέτουν η υλιστική επιστήμη και τεχνολογία ζευγαρωμένες με την Επιστήμη της Συνείδησης.
• Η γνώση για την Ορθή Χρήση της Κάνναβης κατάγεται από την Επιστήμη της Συνείδησης που καλλιεργείται σε όλο τον πλανήτη μας για χιλιάδες χρόνια, όπως κληροδοτήθηκε σ’ εμάς μέσω του κλάδου της που ασχολείται με τις Ψυχοδηλωτικές ουσίες και την Ιερατική~Ιατρική τους χρήση.
Στην σύγχρονη εποχή αυτή η γνώση αρθρώθηκε ξανά με νέους και επιστημονικά τεκμηριωμένους όρους από:
ο- Τον νευρολόγο-ψυχίατρο Αθανάσιο Καυκαλίδη, που βοήθησε στην επαναφορά της Ψυχοδηλωτικής θεραπείας – κυρίως με την χρήση του LSD – και τον επανακαθορισμό της με έννοιες που αντιστοιχούν στην σύγχρονη ψυχιατρική, ψυχολογία και νευρολογία,
ο- Τις εργασίες του ψυχίατρου Stanislav Grof /Στάνισλαβ Γκρόφ, που επανέφερε την Μυστηριακή Ελευσίνια προσέγγιση στην ψυχοθεραπεία με Ψυχοδηλωτικές ουσίες, αξιοποιώντας την γνώση των αρχετύπων που μας έδωσαν ο Πλάτωνας και Κάρλ Γιούνγκ,
ο- Τις εργασίες των ψυχολόγων Timothy Leary /Τίμοθυ Λήρυ, Richard Alpert /Ρίτσαρντ Άλμπερτ και Ralph Metzner /Ραλφ Μέτζνερ που μας έδωσαν εγχειρίδια για το πως αξιοποιούμε την Ψυχοδηλωτική εμπειρία στην διαδικασία αυτογνωσίας και αναψυχής (της ανα~ψυχής κατά κυριολεξίαν),
ο- Τα πορίσματα του ομότιμου καθηγητή ψυχιατρικής στο Χάρβαρντ Lester Grinspoon /Λέστερ Γκρίνσπουν, οποίος δίδαξε στους γιατρούς και στην ευρύτερη κοινωνία πως:
α. αυτοί που χρησιμοποιούν την Κάνναβη είναι οι πιο καλοί γνώστες των ιδιοτήτων της, και ότι από αυτούς πρέπει να μάθουν οι επιστήμονες, γιατροί, θεραπευτές και άλλοι,
και ότι,
β. η Κάνναβις αποκαθιστά ψυχολογικές και αισθητηριακές δεξιότητες, καθώς και την τραυματισμένη μας ικανότητα για ηδονή, χαρά και ευτυχία (τα ονομάζει “ανυψώσεις, βελτιώσεις /enhancements”), πράγματα που μας επαναπροσανατολίζουν στην απόλαυση της ύπαρξης.
Αυτοί δεν είναι οι μόνοι, αλλά ήταν πρωτοπόροι σε καιρούς σκοτεινούς και δύσκολους. Θεμελίωσαν τις εργασίες τους στην παγκόσμια πολιτιστική πραγματικότητα που εξάγεται και προεκτείνεται από τα μανιτάρια Ψιλοκυβίνης του Μεξικό στους Αμανίτες της Σιβηρίας (τα μανιτάρια της Αλίκης), από την Αγία Χουάσκα του Αμαζονίου στην Πεγιότε της ΒορειοΑμερικανικής ερήμου, από τις απανταχού Ιπομέες και την Σάλβια του Νέου Κόσμου στην Αργυρεία και το Σόμα της Ινδίας – σε αυτά ανήκει η Κάνναβις, όταν τυγχάνει Ορθής Χρήσης.
Αυτοί οι πρωτοπόροι μας κληροδότησαν μια τεράστια επιστημονική και βιωματική παρακαταθήκη που είναι ικανή να τροφοδοτήσει όλες τις εφαρμογές της Ψυχοδηλωτικής πτυχής της εμπειρίας με την Κάνναβη – του βιώματος που παιγνιδιάρικα ονομάζουμε Κανναβίωση – στην διαδικασία της απελευθέρωσης. Μας δίδαξαν πως όλες οι μορφές απελευθέρωσης, τόσον ατομικής όσον και συλλογικής, είτε είναι στο ατομικό, το οικογενειακό, το κοινωνικό, το πολιτικό ή το πνευματικό επίπεδο στρέφονται γύρω από τον άξονα Συνείδηση. Ήτοι, ασχέτως του αν πρόκειται για απελευθέρωση στο υλικό επίπεδο ή το πνευματικό, για να βιωθεί η απελευθέρωση χρειάζεται να είναι ικανή και η Συνείδηση. Η στοχευμένη καλλιέργεια της Συνείδησης είναι έργο ταυτόχρονα θεραπευτικό και απελευθερωτικό. Θεμελιούται στην αντίληψη ότι η Ελευθερία είναι θεραπευτική!
Σήμερα, η Κάνναβις αναδύεται από τα σκοτάδια της καταδίωξης σ’ ένα κόσμο που κυριαρχείται από το διπλοκέφαλο τέρας που ονομάζεται ΚεφαλαιοΚράτος. Τα συμφέροντα Κεφαλαίου και Κράτους έχουν μετατεθεί και μεταπλαστεί ώστε ενώ μέχρι πρόσφατα μπορούσαν να εξάγουν κέρδος και εξουσία μέσω της απολυταρχικής απαγόρευσης της Κάνναβης, σήμερα προσανατολίζονται στο να εξάγουν κέρδος και εξουσία μέσω της απόλυτης εκμετάλλευσης της κοινότητας ασθενών και φίλων της Κάνναβης. Ποιά θα είναι η δική μας άμυνα;
Η μόνη βιώσιμη και εφικτή λύση είναι να εξωθήσουμε τα πράγματα ακόμα πιο μπροστά, ακόμα πιο έντονα, σμιλεύοντας το Κίνημα με την γνώση, επίγνωση και διευρυμένη Συνείδηση που μας χαρίζει η Κάνναβις:
α. Απαιτούμε και διεκδικούμε νόμιμη και ασφαλή πρόσβαση στην Κάνναβη για όλους, όχι πλέον μόνο για τους ασθενείς,
β. Θέτουμε την πρακτική και θεωρητική γνώση της Ψυχοδήλωσης στην αιχμή του δόρατος του Κινήματος, δηλαδή κάνουμε το παν ώστε αυτή η γνώση να επανέλθει στην κοινωνία ως κοινό κτήμα όλων προς όφελος όλων, όχι μόνο μιας “πεφωτισμένης ελίτ”,
γ. Αναγνωρίζουμε ότι όντας φυσικό φυτικό φάρμακο, η Κάνναβις προσφέρει τα μέγιστα όταν αξιοποιείται ιατρικά σ’ ένα πλαίσιο φυσικής και ολιστικής ιατρικής μαζί με άλλες προσεγγίσεις που συμπεριλαμβάνουν την διατροφή, την γύμναση, την αποτοξίνωση, άλλα φυτικά ή ομοιοπαθητικά φάρμακα, συμπληρώματα, βιταμίνες, άλλες φυσικές θεραπευτικές μεθόδους όπως μαλάξεις, βελονισμός, κοκ. όσον πιο μακριά γίνεται από τοξικές ή άλλες θεραπείες. Η Κάνναβις ουδέποτε θα λειτουργήσει ως “φάρμακο” με το να μετατραπεί σε ακόμα ένα χάπι που θα είναι εμπορικοποιημένο εξάρτημα ή γρανάζι της φονικής φαρμακοβιομηχανίας. Απαιτεί από μας ένα ευρύτερο πλαίσιο εφαρμογών, πιο αρμονικό με τις καταβολές της ως φυσικό φάρμακο.
Όντας λοιπόν φάρμακο και για το σώμα και για την ψυχή μας, η Κάνναβις κατέχει την δυνατότητα να μας ευλογήσει με χίλια μύρια χρώματα και αρώματα. Και το Κίνημα Νομιμοποίησης χρειάζεται να αρχίσει πάλιν να πλοηγείται από αυτά που ο δρ. Γκρίνσπουν ονομάζει “ανυψώσεις και βελτιώσεις” της ύπαρξης μας, τα “απλά και μικρά” δώρα της Κάνναβης, καθώς και από την αυτογνωσία και τις θεμελιακές~υπαρξιακές αναμοχλεύσεις, ανακαλύψεις και αποκαλύψεις που μας χαρίζει η Κάνναβις στις Ψυχοδηλωτικές εμπειρίες.
Ανάλογα με την προσέγγιση και κοσμοθεώρηση εκάστου, η Κάνναβις υπηρετεί ως εργαλείο καλλιέργειας της Συνείδησης ασχέτως του αν αυτή προσανατολίζεται προς τον αθεϊσμό, τον αγνωστισμό ή τον θεϊσμό• για κάποιους λειτουργεί ως ενισχυτής των αισθήσεων, για άλλους ως εργαλείο για το ακόνισμα της Διάνοιας, για άλλους ως καθαρτήριο, βάλσαμο νηπενθές και εξισορροπητής συναισθημάτων, και για άλλους ως Θεία Μετάληψη προς Αγίαν Κοινωνίαν με την Συμπαντική Συνείδηση. Εκείνο που μας λείπει είναι η συστηματοποίηση και ενοποίηση όλων αυτών των βιωμάτων με νέους συλλογικούς θεσμούς – παντού μικρές τοπικές Ελευσίνες – που να τροφοδοτούν και αναζωογονούν διαχρονικά την κοινότητα και το Κίνημα.
Θά ‘ρθει άσπρη μέρα και για μάς!
Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~